Преглед теме

  • Општа секција

    • Културно наслеђе

      Културну баштину, наслеђе, једног народа чине култура, уметност, обичаји и веровања, све што се преноси и што траје вековима. То је богатство које треба чувати и његовати. Како би се то остварило потребно је да свако усваја и уме да препозна елементе тог наслеђа и да се укључи у њихово очување.

      Спознавање значења, важности и вредности баштине доприноси спознавању личног културног наслеђа, развоју идентитета и интелектуалном, радном, историјском и кутурном развоју сваке особе.

       

      Важности културног наслеђа и његовог очувања посвећене су лекције у овом курсу.

      Прва је Културно наслеђе и идентитет.

      Она се састоји из презентације и наставног материјала у облику електронске књиге која има више поглавља:

      1. Идентитет
      2. УНЕСКО и културно наслеђе
      3. Културна добра
      4. Културно наслеђе у Србији
      5. Памћење света
      6. Нематеријално културно наслеђе


      Драги ђаци,

      Погледајте презентацију и размислите на који начин ви усвајате културно наслеђе.

      Прочитајте текстове у књизи и помоћу линкова сазнајте додатне информације о културним добрима света и Србије.

    • Чување културног наслеђа

      У другој лекцији вас упознајемо са културним добрима Поповића, села у околини Београда кроз књигу Културно наслеђе нашег краја.

      Нематеријална културна добра у Поповићу су:
      - Стара школа - споменик културе,
      - Црква Светог Ђорђа - објекат сакралне архитектуре.

      Представљамо документ из школске архиве „Монографија Основне школе бр. 1 Поповић“, који је 1961. године написала Милка Мраковић, тадашњи управитељ школе.

      Ученици IV3 су се упознали са историјом школе и цркве, цртали их и од цртежа су израђене две разгледнице Поздрав из Поповића, које су део ове лекције.
      Део лекције су и текстови ђака о обичајима и празницима краја, као и фотографије које су пронашли у вези са њима.
      Посебно је издвојен текст Запис, који су ученици израдили уз помоћ вероучитеља и свештеника.

      Припремајући ове материјале ученици су показали да су научили колико је важно да се сви бавимо очувањем културног наслеђа.

      Они су предложили и да се упути писмо Заводу за заштиту споменика културе Београда и на часовима српског језика су заједно са наставником написали то писмо. Оно је званично послато са имејл адресе школе, а постављено је и као део лекције.

      На крају лекције је и квиз за проверу знања о овој теми.